Van néhány alapvető dolog, amit mindenkinek érdemes tudnia a network marketing üzletről, mielőtt véleményt alkot róla. A hálózatépítés egy kifejezetten megosztó tevékenység, akik űzik, magasztalják, akik nem, azok pedig kígyót-békát kiáltanak rá. A két táborban az a közös, hogy nem igazán hajlandóak meghallgatni a másikat, így sokan sosem ismerik meg a teljes képet. Ezzel a bejegyzéssel szeretnénk kicsit oldani ezt az ellentétet.

1. Tuti siker, vagy biztos bukás?

Vannak, akik szerint az átlagember számára ez az egyetlen lehetőség a gazdagságra, míg mások a pénz elvesztését és a személyes kapcsolatok tönkretételét látják benne. Mindkét véleménynek van alapja, de kár lenne végletekben gondolkodni.

  • A belépési korlát nagyon alacsony, bárki elkezdheti, nem szükséges hozzá tőke, speciális tudás, vagy tapasztalat. A siker sok tényezőn múlik, de nagyrészt a kitartás függvénye. Ha ez megvan, akkor a rendszer matematikája biztosítja az elméleti lehetőségét a több milliós havi bevételnek. Erre a szintre csak a hálózatépítők töredéke jut el, viszont havi pár százezer forintot sokan megkeresnek.
  • A másik oldalon ugyanakkor igaz, hogy nagyon könnyű rossz lóra tenni. Ebben az iparágban a manipulációt néhányan már-már művészi szintre fejlesztették. A belépéskor nagyértékű csomagot vásároltatnak a csatlakozókkal, majd amit még lehet, legombolnak róluk. Mire az új belépők lelkesedése alábbhagy, addigra már egy vagyont költenek el szükségtelen termékekre és rosszabb esetben még az ismerőseiket is belerángatják. Szerencsére könnyű védekezni, hiszen „csak” a megfelelő céget és annak egy tisztességes képviselőjét kell megtalálni.

2. Mi a különbség az MLM és a hagyományos cégek között?

A két működési modell közötti különbséget, az értékesítési folyamatban kell keresni.

Egy normál vállalkozás sokat költ reklámokra, bolthálózatra, eladókra, míg a network marketing rendszerű vállalatok ezeket a költségeket, független termékforgalmazóknak, disztribútoroknak fizetik ki. Magánszemélyeket, vagy vállalkozókat bíznak meg az értékesítési feladatok ellátásával és cserébe jutalékot fizetnek.

Az üzletkötő feladata, hogy forgalmat generáljon. Ezt jellemzően úgy teszi, hogy vásárol, személyesen értékesít, illetve megpróbál újabb embereket bevonni az üzletbe, akik ugyanezt csinálják majd. Így kialakul egy többszintű értékesítői-fogyasztói hálózat. Minél nagyobb ez a hálózat, annál nagyobb a forgalom és annál nagyobb az elérhető jövedelem is.

3. Hogyan lehet pénzt keresni egy termék alapú MLM üzlettel?

Az MLM-be a hálózat forgalma után járó jutalék miatt vágnak bele a legtöbben. Ez az, amire stabilan számíthatsz, ha jó módszerekkel építkezel és aktív tagok alkotják a csapatot. Az első kifizetésig azonban el kell töltened egy kis időt az üzletben és az ebből származó bevételed eleinte nem lesz túl sok.

Ha már az első napokban is pénzt akarsz keresni, akkor erre az értékesítés adja meg a lehetőséget. Törzsvásárlóként alacsonyabb áron juthatsz a termékekhez, így az ajánlott fogyasztói árhoz képest általában 20-30%-kal olcsóbban vásárolhatsz. Ha eladod a termékeket kiskereskedelmi áron, akkor ez különbözet lesz a hasznod. Ezzel a módszerrel akár jelentősebb jövedelemre is szert tehetsz már a kezdeti időszakban.

4. Interneten is lehet végezni ezt a tevékenységet?

Az személyes értékesítés ma már egyre kevésbé működik, hiszen óriási teret nyert a kereskedelemben az online vásárlás. Nincs szükség arra, hogy az ismerőseinktől vásároljunk, hiszen a futár is házhoz hozza a termékeket.

100% ONLINE

A forgalom növelésének a kulcsa manapság, inkább egy olyan hálózat kiépítése, ahol a tagok törzsvásárlóvá válnak és maguknak rendelik meg a szükséges termékeket. Szerencsére egy ilyen csapatot a világ bármely részéről fel lehet építeni online. Ezzel a módszerrel, sok ember rendszeres havi vásárlásaiból keletkezik a forgalom, nem pedig az értékesítésből.

Ez a módszer persze csak azoknál az üzleteknél működik jól, ahol folyamatosan fogyó termékeket, például étrendkiegészítőket, kozmetikumokat vagy tisztítószereket forgalmaznak. A forgalom nagy része ezekben a hálózatokban a belső fogyasztásból ered.

5. Hogyan kapcsolódnak ide a piramisjátékok?

A piramis rendszerben az új belépőktől magas belépési díjat szednek, amit korábban belépők között osztanak szét. Könnyen belátható, hogy a rendszer nem fenntartható, hiszen előbb utóbb elfogynak az új belépők és összeomlik a hálózat. A hangsúly itt a beléptetésen és a kezdeti befizetésen van.

piramisjátékok jellemzője, hogy nincs termék vagy szolgáltatás, vagy ha van is, akkor az haszontalan és túlárazott. A cél nem termékforgalmazás, hanem az új tagok beléptetése és befizetése.

Egy jól működő network marketing cégnél ez nem fordulhat elő.

A legtöbb piramis rendszer MLM-nek álcázza magát és ezért az emberek hajlamosak összemosni a tisztességesen működő cégeket is a csalókkal. Ha forradalmi találmányokkal, csodás szerekkel és egyéb gyanút keltő szövegekkel találkozunk, akkor kezdjünk gyanakodni.

Ha bővebben is érdekel a téma, akkor ez a wikipédia szócikk, jó kiindulást jelenthet.

6. Miről lehet megismerni a tisztességes MLM cégeket?

Mindig van valamilyen valós értékkel bíró termék, aminek ár-érték aránya legalább elfogadható. Számos tényezőt érdemes megvizsgálni, ha csatlakozni szeretnél egy network marketing céghez, de ezek közül a legfontosabb a termék. Csak akkor lépj be, ha szívesen vásárolnád a termékeket és nem csak azért, mert arra köteleznek. Az üzleti lehetőség ígérete, önmagában kevés.

Ebben a cikkben bővebben is írtunk a témáról.

7. Miért sikertelen a legtöbb ember az MLM-ben?

Két fő okot lehet megragadni, az egyik az alacsony belépési korlát, a másik pedig a rossz üzleti módszerek alkalmazása.

  • Havi szinten több ezren csatlakoznak MLM üzletekhez, de ezeknek az embereknek jó része igazából nem alkalmas erre a pályára. Az, hogy bárki beléphet, az iparág előnye és hátránya is egyben. Sokan tét nélkül csak próbálkoznak, nem gondolnak az üzletükre úgy, mintha a megélhetésük függne tőle.
  • A mindenki által ismert módszerek, mint a névlista írás, telefonos megkeresés, ismerősök beszervezése ma már nem működnek. Ennek ellenére sokan még mindig régimódi megoldásokkal próbálkoznak és sajnos az online térben is csak tolakodó módszerekkel dolgoznak.

Aki kellően komolyan veszi az üzletet és segítséget kínál, akár a termékekkel, akár az üzleti lehetőséggel az arra nyitott embereknek, az máris előnyt szerezhet a többséggel szemben.

8. Hogyan lehet akkor sikereket elérni? Ez itt a reklám helye!

Mi az ONLinE network csapatában az online megoldásokban hiszünk. Felépítettünk egy modern, visszautasításoktól mentes, automatikusan épülő rendszert, ahol az érdeklődők önszántukból keresnek meg minket.

Olyan értéket adunk ingyenesen, amit ezen a piacon kevesen kínálnak, így nem kell ráerőltetnünk a jelöltekre semmit.

Csapattagjaink feladata az, hogy látogatókat tereljenek az oldalainkra, akik a különböző letölthető anyagokért cserébe megadják az e-mail címüket. Innentől kezdve a rendszer dolgozik helyettünk, és mi csak az érdeklődőkre fordítjuk a figyelmünket.

Ha bővebben is érdekel a dolog, akkor kérd a partnerprogramunkat bemutató anyagot.